Samo kad bi 50 posto učesnika u saobračaju, što pješaka, biciklista i vozača, manje koristili telefone u rasksnici prilikom kretanja po istim, bilo bi mnogo bolje i sigurnije za sve.
Svi učesnici u saobraćaju treba da vode računa kako se ponašaju, to je valjda svima jasno, ali postoji ogromna razlika u tome da li svojim ponašanjem možeš ozbiljno da ugroziš nekog drugog ili ne. Pešaci ne mogu da ugroze nikog, eventualno indirektno - ako neko pokuša da ih izbegne, pa da padne sa bicikla ili automobilom udari u banderu, ali i to se dešava samo iz razloga jer je taj neko (npr. vozač automobila), neuporedivo jači i zna šta će da se desi ako udari pešaka. Takođe, pešaci mogu biti svi, pa i slepi, gluvi, stari, osobe sa fizičkim ili mentalnim invaliditetom, deca, itd. Biciklisti takođe mogu da budu gotovo svi (postoje neka nerazumna zakonska ograničenja što se tiče dece i očigledna fizička ograničenja nekih ljudi - npr. slepi). Biciklista retko kad može ozbiljnije da ugrozi pešaka, ali vozača automobila direktno nikad. Bez obzira na ponašanje pešaka ili biciklista, najveću i gotovo apsolutnu odgovornost za živote svih učesnika u saobraćaju, imaju vozači motornih vozila. Kao kad bi čovek od 2m i 150kg trčao kroz grupu male dece i kukako kako se deca loše ponašaju i ne sklanjaju se kao treba i zato je udario kolenom nekoliko dece.
@@ Postoje neke retke situacije u kojima je normalno da pešak hoda kolovozom - na primer, u manjim gradskim ulicama u kojima su neuviđavni vozači parkirali svoje automobile svuda dužnom trotoara. Sa druge strane, ne postoji nijedna situacija u kojoj je normalno da pešak beslovesno baulja biciklističkom stazom duže nego što mu treba da pređe preko nje. Ako to ne razumeš, nisi kvalifikovan ni za hodanje, a kamoli za upravljanje bilo kakvim prevoznim sredstvom. Ne pokušavaj da se sabareš jer su male šanse za to, nego jednostavno nemoj učestvovati u saobraćaju bez pratioca.
Učesnik sam u saobraćaju i kao pešak i kao vozač i kao biciklista.
Ono što sam primetila je da SVIMA, nebitno koji vid prevoza upražnjavaju fali elementarna kultura i poznavanje propisa!!!
Biciklisti: izuzetno me nervira to što sam među retkima koja ispruži ruku dok vozi bicikli, kao pokazatelj u kojem smeru treba da skrenem. Takođe, Gloovo i ostali dostavljači jurcaju kao muve bez glave! Tu su i električni skuteri koji se pojave niotkuda u roku od 3 sekunde.
Pešaci- opušteno šetaju po biciklističkoj stazi, pretrčavaju na crveno, a kad vidim nekog da prelazi mimo pešačkog prelaza, a pešački mu bukvalno na par metara- ospice dobijem! Pogotovo mame sa decom. Te gospođe bih išamarala. Posle se čude kad dete izleti na put. Pa, izvini, al nisi mu primerom ništa bolje ni pokazala.... Dzaba mu pričaš o zelenom svetlu, zebrici, gledanju levo i desno i ostalim stvarima, kad deca uče iz prakse a ne iz priča....
Automobili- žmigavac je prevaziđena stvar, tako passe, zar ne? Što bi neko nagovestio drugom vozaču gde će ići kad može lepo samo da mu uleti u traku, ispred njega na 3 mm, pa ako ne kočiš- Bože moj... On neće biti kriv jer si ga ti čuknuo od nazad, zar ne?
Parkiranje bahato da ne pominjem. To je poseban krug pakla....
Al neka smo mi prestonica kulture. Neka smo. Super smo...
Čini se da si ti to nekako zamislio bajku u kojoj automobili mile, staju, koče, te semafor, te pešački, te raskrsnice... što je i normalno u prenaseljenom gradu, isto pešaci, hodaju u grču, staju, gledaju levo desno, skaču u žbunje da se spasu, čekaju da prodje ko god hoće da prodje... Samo sveta krava na biciklu treba ispred kuće da sedne, nabije na 30km/h i vošti bez gledanja, bez zaustavljanja, bez pravila jer čitav grad treba da se razgrne za vas... Saberi se.
Neko komentariše da treba da nauče propise. Ja bih rekao da je bolje da se oduče od propisa, a oslone se na zdrav razum.
Najjači je zakon luđega. Sledi zakon jačega. Ne smemo izgubiti iz vida ni zakone fizike. Svi do jednog kažu da je lakše pešaku/biciklisti da se zaustavi (i propusti-sačeka), čak i prvonavedeni psihološki.
A na kraju treba pomenuti i nelogični deo koji treba zaboraviti, zakon koji se
ne sprovodi i
ne poštuje,
po kom pešak ima prednost.
Ovo vec postaje zamorno.
Ja sam podjednako vozac, biciklista i pesak. NIKAD nisam imao neprijatnu situaciju sa biciklistima dok pesacim trotoarom. Kad vozim auto, narocito skretanje u desno, stanem i okrenem glavu. Nemam one glupe izgovore "dosao mi je brzo iz mrtvog ugla".
Ali zato svaki dan, vozeci bicikl po biciklistickim stazama, imam na desetine situacija, da pesaci opusteno hodaju biciklistickim stazama, a da ne pricam o onima sto izlecu na iste bez gledanja. Juce mi je dete od 3-4 godine izletelo sa trotoara na biciklisticku, dok je njegova majka pricala telefonom. Pre neki dan, dve devojcice izasle bez gledanja sa parkinga, dok je njihova majka uzimala stvari iz auta. Takvih situacija je u nedogled, na dnevnom nivou. I sta mislis, sta ce se desiti ako naletim na neko dete koje je istrcalo na biciklisticku stazu? Razapecete me po komentarima kao serijskog ubicu.
Sedi malo na bicikl, pa se provozaj gradom nekoliko dana, narocito Bulevarom. Sve ce ti biti jasno. Prodji bulevarom Evrope, onaj deo od Futoske do Patrijarha Pavla, pesaci idu biciklistickom stazom opusteno jer im je trotoar predaleko, citavih 5-6 metara.
Nazalost, podjednako fali saobracajne kulture i vozacima i biciklistima. Ovim prvima, pre svega, sto ne postuju propise i ne uspore kada skrecu, narocito na uslovno zeleno, sto je neko vec ovde napisao, kao i potpuno neprilagodjena brzina gradskom saobracaju. Biciklistima zameram pre svega neosvetljenost. Nece me niko ubediti da neko nema 200 dinara da kupi svetla za biciklu, koliko kostaju kod kineza, i prednja i zadnja. Odgovornost lezi dakle na svim ucesnicima u saobracaju. Kad budemo poceli da posmatramo stvari i iz tudje, a ne samo svoje perspektive, bice nam daleko bolje.
Naučiti ove čobane što su došli juče da žive u Novi Sad šta je semafor,čemu služi..da se zaustavi na pešackom da propuste pesake,bicikliste..razumem ja da niste imali u tim mestima pešacke prelaze,semafore...prilagodjavanje mora brzo da se dešava..
Apsolutno tacno. Ja bih jos dodao, gledajte vozaca u oci, pa predjite tek kad vas je video. A jos mnogo Dunava treba da prodje kroz Novi Sad, da bi naucili vozace da obavezno uspore ispred pesackog/biciklistickog prelaza, i da ne skrecu desno na zeleno, narocito na uslovno, kao da imaju apsolutnu prednost. Tada ce i biciklisti i pesaci malo opustenije prelaziti ulicu.
@Silver
Nadam se da je ovo neki crni sarkazam. Jer ako nije, sa tobom nesto ozbiljno nije u redu.
@Naca
17.09.2021 • 09:33
Bicikl moj
Bicikl je zaštitni znak Novog Sada!
Ali, sve što je tradicija smeta onima koji su - došli! Divljaju kolima, turiraju na semaforu, masovno prolaze na žuto, a bicikliste obilaze na "tik" , ne poštujući pravilo o.propisanoj razdaljini!!!"
Zanimljivo kako ne spominjes i vas, bicikliste, koji divljate trotoarima i to onim delom trotoara namenjenom za pesake.
Bicikl je zaštitni znak Novog Sada!
Ali, sve što je tradicija smeta onima koji su - došli! Divljaju kolima, turiraju na semaforu, masovno prolaze na žuto, a bicikliste obilaze na "tik" , ne poštujući pravilo o.propisanoj razdaljini!!!
Nije bitno ko ima prednost.puno je groblje onih sto su imali prednost.predjite pesacki kad vidite da vozilo usporava ili staje.pravila o prednosti su doveli do toga da ljudi bukvalno iako vide vozilo oni prelaze kao oslobodioci.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Dve biciklistkinje oborene u sat vremena u Novom Sadu
Autor: 021.rs
Novi Sad
•17.09.2021.
•08:01 > 08:06
Komentari 18
BOSANAC
Luk
Vlada
Kulturni namćor
Ono što sam primetila je da SVIMA, nebitno koji vid prevoza upražnjavaju fali elementarna kultura i poznavanje propisa!!!
Biciklisti: izuzetno me nervira to što sam među retkima koja ispruži ruku dok vozi bicikli, kao pokazatelj u kojem smeru treba da skrenem. Takođe, Gloovo i ostali dostavljači jurcaju kao muve bez glave! Tu su i električni skuteri koji se pojave niotkuda u roku od 3 sekunde.
Pešaci- opušteno šetaju po biciklističkoj stazi, pretrčavaju na crveno, a kad vidim nekog da prelazi mimo pešačkog prelaza, a pešački mu bukvalno na par metara- ospice dobijem! Pogotovo mame sa decom. Te gospođe bih išamarala. Posle se čude kad dete izleti na put. Pa, izvini, al nisi mu primerom ništa bolje ni pokazala.... Dzaba mu pričaš o zelenom svetlu, zebrici, gledanju levo i desno i ostalim stvarima, kad deca uče iz prakse a ne iz priča....
Automobili- žmigavac je prevaziđena stvar, tako passe, zar ne? Što bi neko nagovestio drugom vozaču gde će ići kad može lepo samo da mu uleti u traku, ispred njega na 3 mm, pa ako ne kočiš- Bože moj... On neće biti kriv jer si ga ti čuknuo od nazad, zar ne?
Parkiranje bahato da ne pominjem. To je poseban krug pakla....
Al neka smo mi prestonica kulture. Neka smo. Super smo...
@Nimbus
Pavle
Najjači je zakon luđega. Sledi zakon jačega. Ne smemo izgubiti iz vida ni zakone fizike. Svi do jednog kažu da je lakše pešaku/biciklisti da se zaustavi (i propusti-sačeka), čak i prvonavedeni psihološki.
A na kraju treba pomenuti i nelogični deo koji treba zaboraviti, zakon koji se
ne sprovodi i
ne poštuje,
po kom pešak ima prednost.
psihijatar
17.09.2021 • 11:06
Obavezno polaganje
Uvesti polaganje za bajs, kratko, jasno, da ne košta puno.
70% ljudi ne zna da vozi bajs i ne zna saobraćajne propise.
Ja vozim auto, bajs i pešak sam i vodim računa i poštujem saobraćajne propise kako god.
i posto ste vozac, biciklista i pesak, koja kategorija ucesnika u saobracaju vam je najgora?
Nimbus
Ja sam podjednako vozac, biciklista i pesak. NIKAD nisam imao neprijatnu situaciju sa biciklistima dok pesacim trotoarom. Kad vozim auto, narocito skretanje u desno, stanem i okrenem glavu. Nemam one glupe izgovore "dosao mi je brzo iz mrtvog ugla".
Ali zato svaki dan, vozeci bicikl po biciklistickim stazama, imam na desetine situacija, da pesaci opusteno hodaju biciklistickim stazama, a da ne pricam o onima sto izlecu na iste bez gledanja. Juce mi je dete od 3-4 godine izletelo sa trotoara na biciklisticku, dok je njegova majka pricala telefonom. Pre neki dan, dve devojcice izasle bez gledanja sa parkinga, dok je njihova majka uzimala stvari iz auta. Takvih situacija je u nedogled, na dnevnom nivou. I sta mislis, sta ce se desiti ako naletim na neko dete koje je istrcalo na biciklisticku stazu? Razapecete me po komentarima kao serijskog ubicu.
Sedi malo na bicikl, pa se provozaj gradom nekoliko dana, narocito Bulevarom. Sve ce ti biti jasno. Prodji bulevarom Evrope, onaj deo od Futoske do Patrijarha Pavla, pesaci idu biciklistickom stazom opusteno jer im je trotoar predaleko, citavih 5-6 metara.
Umetnik021
Branko
Ns
Normalan čovek
70% ljudi ne zna da vozi bajs i ne zna saobraćajne propise.
Ja vozim auto, bajs i pešak sam i vodim računa i poštujem saobraćajne propise kako god.
Nimbus
@Silver
Nadam se da je ovo neki crni sarkazam. Jer ako nije, sa tobom nesto ozbiljno nije u redu.
Ana
17.09.2021 • 09:33
Bicikl moj
Bicikl je zaštitni znak Novog Sada!
Ali, sve što je tradicija smeta onima koji su - došli! Divljaju kolima, turiraju na semaforu, masovno prolaze na žuto, a bicikliste obilaze na "tik" , ne poštujući pravilo o.propisanoj razdaljini!!!"
Zanimljivo kako ne spominjes i vas, bicikliste, koji divljate trotoarima i to onim delom trotoara namenjenom za pesake.
Naca
Ali, sve što je tradicija smeta onima koji su - došli! Divljaju kolima, turiraju na semaforu, masovno prolaze na žuto, a bicikliste obilaze na "tik" , ne poštujući pravilo o.propisanoj razdaljini!!!
Djomla
Silver
Isa
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H